Webbshopen
Nobina har ett utvalt sortiment med profilerade produkter.
Kunduppgifter och köp
Första gången du handlar i webbshopen, beställ dina varor och gå vidare till kassan. Här registrerar du dig som ny kund. Fyll i alla kunduppgifter och gå sedan vidare och bekräfta ditt köp. Då får du, via din e-post, inloggningsuppgifter som du loggar in med i butiken nästa gång. Kunduppgifterna behöver du bara fylla i en gång. Efter avslutad beställning får du automatiskt en beställningsbekräftelse och kort därefter kommer en orderbekräftelse där du kan se vilka varor som går iväg, leveransdag och fraktkostnad. Om någon artikel är restnoterad informeras du om ny leveranstid.
På denna orderbekräftelse finns även ett kundnummer som är unikt endast hos Felestad New Wave Profile, detta skall alltid uppges vid alla beställningar och kontakt med Felestad New Wave Profile, för snabbare hantering.
Leverans:
Direktleverans med Postens DPD Företagspaket (18.00)
Om inte leveransen kan lämnas ut ligger försändelsen på PostNord utlämningsställe under 2 veckor. Skulle paketet inte hämtas, så returneras varorna till oss. För alla paket som inte löses ut förbehåller vi oss rätten att debitera kostnader för returfrakt, expeditionsavgift och hanteringsavgift, för närvarande 150 kr exkl. moms. Detta kommer på en separat faktura till dig.
Vi kontaktar dig om vi får ett returpaket och frågar om du vill att vi skickar det igen med en ny frakt, för närvarande 150kr exkl moms.
Om leveransen sker med Best Miljöslinga och mottagaren inte finns på plats, så det blir en bomkörning och en ny utkörning, debiteras 1,5 fraktkostnad à 150kr.
0,5 kostnad för retur till Best lager.
1,0 kostnad för ny utkörning från Best lager till kunden.
För Expressleverans var vänlig kontakta Felestad New Wave Profile, telefon 046-71 26 40.
Prislistor
Prislista Felestad 2019
Reklamation
Felestad New Wave Profile har i avtal med Nobina uppdrag att hantera deras webbshop och åt Nobina leverera de av Nobina bestämda, beställda, logotypförädlade och köpta artiklar till deras, av Nobina godkända, webbshopskunder. Detta innebär bl a att beställningar i webbshopen inte regleras enlig konsumentköplagen med ånger- och returrätt på ej defekta varor.
Har en annan än beställd artikel/produkt levererats eller om produkten är skadad eller på annat sätt felaktig kan köpet reklameras till oss med angivande av felaktighet. Felaktig vara ska returneras till Felestad New Wave Profile via den returfraktsedel som du får vid reklamation. Retur får inte ske mot postförskott utan först sedan reklamation gjorts till Felestad enligt ovan.
Vänligen bipacka tidigare erhållen följesedel för snabb hantering och kreditering.
De artiklar som är så kallade beställningsvaror (t ex all textil, väskor m.m.) kan ej returneras då de är förädlade med logotyper m.m.
Betalning:
Faktura från Felestad New Wave Profile kommer alltid digitalt via mejl till er.
Det är därför viktigt att alla uppgifter är noga ifyllda.